Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Groteszk

2020. február 12. - The milkman

A mai napom  - hál' istennek ! - bővelkedett olyan jelenetekben, amiket Örkény István is csak a legihletettebb napjain tudott volna kitalálni. Nézzük a kereskedelmi" félperceseket": 1. A boka. Féltérdre ereszkedve rakosgatom be a helyére a fogyasztói kincseket, a, amikor valaki - elég erőteljesen - bokán rúg. Fáj. Az illető megy tovább... - Bocsánat ! - szólok utána. Mire ő megfordul, és kérdően rám néz. - Bocsánat - mondom - belém tetszett rúgni... Mire ő: - Ja, igen ! - és már megy is tovább. Bizonyára ma még egy-két emberbe még bele fog rúgni. De ő ezt már megszokta. 2. A nagyság. Negyvenes "bizniszmen" érkezik a szomszédos osztályra és nagyon szigorú tekintettel vizslatja a polcokat. Méterről-méterre ugrál fekete bőrcipőjében és egyre idegesebbnek tűnik. A körülötte lévő emberekkel nem törődik. Igazi vezető. Visszatér a polc elejére, össszezárt ajkakkal bólogat . - Ha visszaérek a meleg irodámba és megiszom a kápucsínómat, megtudja mindenki, hogy ma boltba voltam, sztórcsekken ! - gondolja (gondolom). Ekkor... egy idős néni tipeg mellé is így szól hozzá: - Fiatalember, levenné nekem az a magyar tejfölt a felső polcról. Maga olyan magas ember ! Emberünk körülnéz és miután hamar meggyőződik, hogy más nem látja a nénin kívül, cselekszik: gyors mozdulattal leveszi a tejfölt, aztán meg sem várva a néni hálálkodó szavait , elteker...Siketnéma kolléganőmmel nézzük végig a jelenetet. Mikor a bőrcipők zaja elül, M. a fejéhez emeli mutatóujját. Sajnos nem értem a jelbeszéd üzenetét... Egy tipp: "Egy nagy embert láttunk ?!"  3. A lyuk. Új munkatársam tolja az árufeltöltő kocsiját és érdeklődik tőlem, hogy ezek a kocsiban lévő termékeknek hol a helyük ? Mivel én is nyakig voltam a hűtőben , röviden ezt válaszoltam neki. - A bal felső sarokban !  Ő el , én a vissza a két fokba. Később kiderült, hogy félreértett. Van ilyen. Én a hűtő bal sarkára gondoltam, ő az áruház szélére. Én azt hittem ki is tölti az árut, ő azt hitte, csak oda kell vinni..De szép szavakkal tisztáztuk a dolgot...

Később, már éppen hazakészültem , amikor láttam, hogy újonc munkatársam rossz helyre próbál begyömöszölni egy terméket... Megszólítottam: - Cs ! Az nem oda való. Egy lyukkal odébb ! Ő bólintott.

Már a villamoson jutott eszembe : Lehetséges, hogy megint félreérthető voltam , Vajon melyik lyukban landolt a sajtdarab ?

No, aki ezen elmereng és tud nevetni rajta, az érti ennek a szónak a jelentését: groteszk. Mm

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr1615471242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.02.13. 06:13:06

tanulj jelnyelvet. szociálisan érzékenyít.
addig is itt egy szótár: www.hallatlan.hu/c/jelek/
süti beállítások módosítása