Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Az ügynök élete

2021. augusztus 06. - The milkman

Bécsben jártam, korán keltem, az emberekre jól figyeltem. Igen, figyeltem, hiszen az osztrák fővárosban töltött három nap során próbáltam megérteni: mitől működik jobban ez a város, Budapestnél. Persze a "szomszéd kertje..." De ha már kert, kezdjük ezzel: sok a zöld terület. Vigyáznak is rá a sógorok, öntözik, gondozzák őket és nem azon vitatkoznak, hogy ez most legelő vagy pázsit. Nem. Az osztrák ültet és fásít. A magyar ül és ásít.

Autók. A belvárosból gyakorlatilag eltűntek a kocsik. A Mariahilferstrasse - a shopping mellett - közösségi térré alakult át. A padokon családok ülnek és falatoznak, a gyerekek biztonságban érezhetik magukat, a korábbi útszakaszt beborítottál a kávézók asztalai. Ölig' polgári a hangulat. Teljesen jogos a megállapítás: igen, az ő fizetésükből megengedhetik maguknak. Így van. Ugyanakkor nem t'om, ha kis hazánkba is beköszöntetne a polgári lét, mire használnánk a "lét"... Ezzel azt akarom mondani, hogy meg kellene tanulnunk polgárként élni (pénz) és viselkedni (oktatás, kultúra). Ennek hiányában "boldogan" nézem műanyag kávés pohárral a kezemben, ahogy a Rózsadombról zúdulnak le a terepjárók és a béemvék' és "helyet követelnek" maguknak a városi forgalomban. Persze inkább a BMW, mint a BKV... Ja, igen. Tömegközlekedés. Ja-ja, Bécsben több vonal van, tisztaság van, nincsenek egyenruhás ellenőrök a mozgólépcsőknél, meg ilyesmi... De amit érdekes volt látni, hogy jól öltözött üzletemberek is igénybe veszik ezt a szolgáltatást. No most ugyi' ez Budapesten ritkább jelenség. Mert például, ha a politikusok - csak úgy mondom a magamét - példamutatásképpen villamossal, vagy metróval járnának, akkor mi lenne az őket kísérő rendőr motorosokkal, és a jó modorú kommandósokkal ? Értem, ne vegyük el a munkájukat, csak bátorkodtam jelezni, hogy "odaát" vannak öltönyös emberek a föld alatt és nem csak a temetőben...

Ha sokat "pofázok" akkor hamarosan én is ott leszek, de még egy zárógondolat ide kívánkozik: ha röviden szeretném érzékeltetni, hogy mitől más Bécs, mint Budapest, ezt mondanám: az osztrák főváros szolgáltat , a polgárok ezt szívesen veszik. Magyar párja - csak ezt halljuk - ki van szolgáltatva a napi politikának és ezt az itt lakók - velem együtt - nagyon unják már. Élni kéne'. 

Jelentésemet lezártam. Az ügynök - kettős - élete folytatódik. Nem menjenek sehova. De ha mégis: Bécs elég jó hely...

Mm

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr8416650440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása