Tej-chi

The Milkman

The Milkman

A Látó

2019. október 08. - The milkman

Azt hiszem, egy takarítógéppel való kapcsolatból ennél többet nem lehet/szabad kihozni. El is határoztam, hogy mielőtt újra "elgépesztő" sztorikat gyűjtök különböző masinákról, újra az emberek felé fordulok. Ehhez rövid, de velős muníciót adott egy számomra rendkívül értékes ember, aki a maga 78 évével ezt mondta: "Csak ki kell nyitni a lelkünket, a többi jön magától. Ez sokkal több, mint ha mindennap templomba járnál..." Nosza, próbáljuk ki. Éppen úgy, mint több milliárdnyi embertársam, én is éppen "rohantam" valahová, amikor megszólított egy férfi és segítséget kért. Nagyon hamar rávágtam, hogy én NEM tudok neki segíteni és már el is tűntem, de a pillantása bennem maradt. Bekerült a "lelkembe". Pár perc múlva - szerencsére - rátaláltam és még egyszer megkérdeztem, pontosan mit szeretne. Meglepődött, de elmondta, nyugodtan, még egyszer. - Jó,  megpróbálok segíteni - mondtam, de a türelmét kérem.

Erre ő: - Neki abból sok van... 10 percet töltöttünk együtt, találtunk alternatív megoldást a problémájára és közben beszélgettünk. 77 éves, sportol, minden nap fogyaszt alkoholt, de még sosem volt részeg... - Ez a lényeg, uram ! - mondta, - Mindenből mértékkel ! És megköszönve a segítséget elment.

De annyit még elmondott, hogy egy kedves, idős hölgy is megpróbált neki segíteni, és szeretné ha neki is megköszönném a fáradozást. Megkerestem ezt a szerény, szorgalmas, csendes hölgyet, tolmácsoltam a jókívánságokat és megkérdeztem tőle, hogy a nyugdíjas évei előtt mivel foglalkozott.(Erre az elmúlt fél évben "nem volt időm..." ) Kiderült, hogy egy másik országból jött Magyarországra, követve fiát, aki zenésznek tanul az Akadémián. Majd nagyon szerényen bevallotta, hogy volt férje is híres zenész volt, ő pedig évtizedekig zongorát tanított gyerekeknek. Majd újra a munkájába temetkezett.

Hm.Ezen a napon, este éppen találkozóm volt - többek között - a 78 éves férfitársammal, aki a rövid, lélekmelegítő mondatokat mondta. De a lakásba menet megállított egy Kálvin téri kő (több tucatnyi ilyen van a környéken) , amin ezt az idézetet találtam:

"Boldogok akik észreveszik a diófában a bölcsőt, az asztalt és a koporsót és mindháromban a diófát, mert nemcsak néznek, hanem látnak is. Gyökössy Endre"

Amikor üdvözöltem az idős férfit , elég volt a szemébe néznem és bólintanom.

Nincs kétségem felőle: ő lát mindent...

Mm

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr7415209162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása