Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Buddhista gyakorlatok

2023. április 11. - The milkman

A buddhizmus türelemre és megértésre tanít. Ne rohanj, élj a pillanatban, legyél elfogadó. Na, ezt gyakoroltam ma a magyar szolgálató rendszerben, nem mondanám, hogy jól ment... A Nyugati téren található postahivatal 17 ablakkal működött. A biztonsági őr külön kalitkában trónol, szemmel láthatóan nagyon vigyáz arra, hogy el ne aludjon. A főleg idősekből álló közönség nehezen boldogul a jegykiadó automatánál, pedig egy mellényúlás végzetes lehet: újra kell kérvényezned a "helyes" ablakhoz való hozzáférési jogot. Nekem elsőre sikerült eltalálnom, mivel ajánlott levelet kellett feladnom. Ki is töltöttem a megfelelő formanyomtatványt és vártam. Vártam. Viszonylag hamar rájöttem, hogy a 17 ablak között egy olyan található, ami levelek feladásával foglalkozik. Ide kell a buddhista nyugalom, az "egyhegyű" összpontosítás: "Nem vagyok ideges, kivárom a soromat, szép az élet!" mantrasor. 44 perc után kerültem sorra, a levél feladása mintegy fél percet vett igénybe. Megköszöntem a kedves hivatalnoknak az ügyintézést és átverekedtem magam a várakozó tömegen. Ommmm! Irány a bank! Reggel már többször próbáltam hívni a fiókot, de egy angol hang kimérten közölte, hogy technikai problémák miatt nem elérhető a fiók. Okay. Ez a bank egyébként az egyike annak a 3 fióknak, amelyben készpénzt lehet felvenni Budapesten.. Bementem, itt egy aktív biztonsági őrrel (fegyveres, persze!!!) találkoztam, aki hangosan értekezett egy ismerősével az orosz-ukrán helyzetről. Kihúztam a kis jegyemet az automatából és vártam. A jó hír az volt, hogy kettő pénztár is működött (a háromból), a rossz hír pedig az, hogy az egyiknél egy fiatal, de molettnek mondott hölgy aprópénzt adott fel, amit kis átlátszó zacskókból halászott elő nagy méretű táskájából. Ommm! 1 óra és 7 perc várakozás után kerültem sorra, egy kedvesnek tűnő ügyintézőhöz. Rögtön elmondta, hogy kérésemet csak részben tudja teljesíteni, mert az általam kért összeget, külön - 48 órával korábban - hivatalosan le kellett volna kérnem. (A differencia egyébként nem érte el a 200 ezer forintot). El kezdtem neki gagyogni a nem működő telefonvonalról, mire ő határozottan közölte, hogy ő pénztáros, telefonokkal nem foglalkozik...De! Hívjam fel a bank TeleCenter szolgáltatását és ott jelentsem a hibát. Na, ekkor... ekkor szaladt ki... a számon a B betűvel kezdődő és  a buddhizmushoz semmiképpen nem köthető, de annál trágárabb szavacska.

Bár rögtön elnézést kértem,, nem voltam büszke magamra.Most itthon vagyok és a blogbejegyzésem után meditációs gyakorlatba kezdek. Csak győzzem kivárni.

OMM

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr8418099978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása