Tej-chi

The Milkman

The Milkman

160

2022. május 04. - The milkman

Hír: A magyar települések 43 százalékán 160 ezer forint alatt volt a nettó átlagfizetés 2020-ban, ezek közül 12 százalékban a 120 ezer forintot sem érte el – számolt a GKI Gazdaságkutató Zrt. Hmm. 160. Vérnyomásnak sok, fizetésnek kevés. Nagyon kevés. Bár előfordulhat, hogy valakinek azért megy fel a vérnyomása, mert megkapta a fizetését, de ez a tényen nem változtat. Másik adat: Az "elsőosztályú" magyar labdarúgó-bajnokságban átlagosan 2.9 millió forintot keres egy focista. Azaz 100 000 forintot naponta. Nincs is gond a vérnyomásukkal. Azzal nincs. Újabb hír: a diósgyőri szurkolók megvárták a Budaörsön vereséget szenvedő focicsapat Miskolcra érkező buszát,számon kérve a "fiúkon" a gyászos szereplést. Éppen úgy, mint az ő főnökük: elszámoltatja őket , és ha rendben találja a munkájuk, átutalja a 160 000 forintot. 

A diósgyőri eset tanulsággal kell szolgáljon a politikának is: van az a szint, amikor az emberek már nem viselik el az arcpirító jövedelemkülönbségeket. Van az a szint , amikor már nem tudunk örülni a honosított és milliókkal kistafírozott "honfitársaink" sportolói sikerének. (a kudarcának pláne nem...) Van az a szint...  Nyakig vagyunk az adósságokban (is), de kiabálni azért tudunk. Mint a diósgyőriek. 

Na. Elmegyek, megmérem a vérnyomásomat. Tudtam: 160 !

Mm

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr5017823653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsibacsi 2022.05.05. 10:38:20

1. Diósgyőr NB2-es
2. Bárki aki 160eFt-ot meg még kevesebbet keres nettóban elmehet focistának. Aztán ha eléri az elméletileg nem túl magas NB1-es színvonalat akkor kereshet milliókat. Sőt ha még magasabb színvonalat ér el, még többet kereshet. Pl. Szoboszlai megkeresi a havi 100 milliót kb.

Nem irigykedni kell, meg a körülményeken pörögni, hanem megnézni hogy mi a saját boldogulásunk érdekében mit tehetünk. Én szívesen kifizettem volna 4 napos melóért egy villanyszerelőnek - csak a munkáért, anyag nélkül - 400ezret - ha lett volna olyan akár vidéki, aki hajlandó felfáradni Budapestre és megcsinálni a melót. Nem volt. Szakmát kell tanulni, dolgozni kell, és akkor nem kell havi 160ezret keresni.

nikkel odeon 2022.05.05. 13:05:42

@Nancsibacsi: Van ebben igazság, de azért lássuk már a fától az erdőt. Ha ebben az országban csak focisták és villanyszerelők élnének, akkor sok helyen nagyon rossz helyzetbe kerülnénk. Ha nem lennének pl. tanárok, pékek vagy tűzoltók se, akkor aztán nézhetnek nagyokat, hogy mégis mi a franc van. Jobb esetben pedig nem azért választasz egy adott szakmát, állást, mert jól fizet (persze nyilván szempont az is), hanem azért, mert szereted, érdekel.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.05. 13:07:16

Góg és demagóg fia vagyok én..:)

Corvus69 2022.05.05. 13:55:03

@CSOKKI MÁLNA: Jobbat fosok nálad, hülyegyerek.

ez a nevem senki 2022.05.05. 13:59:05

@Nancsibacsi: ilyen jó szak
ma a futból?
és ezt adta fel
Viktor a haza szolgálatáért

Nancsibacsi 2022.05.05. 14:29:30

@nikkel odeon: Én nem tudom elképzelni azt a tizenévest, aki azt mondja hogy "szarul fogok keresni, nyomorogni egész életemben - de nekem akkor is tanárnak/óvónőnek/tűzoltónak/akárminek kell lennem, mert hát különben mi lenne ebből az országból?" Ez egyszerűen nem reális. Az sokkal reálisan, hogy "fog a tököm falat vésni, inkább elüldögélek egész nap könyvtárosként."
Senki, ismétlem SENKI ne akarja megmenteni ezt az országot! Mindenki koncentráljon a saját boldogulására. Amikor a lányom felvetette hogy szarul fizető, de nemes szakmát fog választani, akkor megmondtam neki hogy "rendben, de ebben az esetben kell hozzá egy férjet is választanod, aki eltart, és nem fogod tudni otthagyni akkor se ha egy bunkó paraszt lesz, mert nem lesz olyan munkád amiből megélnél." Így nézve már nem is olyan vonzó mondjuk a szociális gondozó szakma, ugye?

Nancsibacsi 2022.05.05. 14:33:16

@ez a nevem senki: Viktor bár még az NB2-ben is pályára lépett még 2005-2006-os szezonban ekkor már leginkább csak padozott, hisz 40 fölött járt már. Amúgy az aktívabb pályafutása alatt jellemzően amatőr csapatokban játszott, szóval ő fociból sose tudott volna megélni - szerintem kb 1 Ft-ot se keresett focival.

BOAR 2022.05.05. 14:45:14

@CSOKKI MÁLNA: Ne hazudj. Egy kamionos kurva és egy ismeretlen orosz katona ivadéka vagy...és sajnos nem a nyakadat vágták el csak a köldökzsinórt amikor megellett az anyád.

BOAR 2022.05.05. 14:46:17

@Nancsibacsi: Nem a kurva anyádat nem keresett a focival...vagy az a pár tíz milliárd ami a stadionok építéséből leesett neki, az említésre sem méltó?

BOAR 2022.05.05. 14:48:42

@Nancsibacsi: Te büdösparaszt, az nem irigykedés amikor az ember felháborodik azon, hogy az adóforintjait görbelábú hazai és importfocistákra költik, tegyük, hozzá, a megkérdezése nélkül.

ez a nevem senki 2022.05.05. 15:28:09

@BOAR: nem vagyol jobb
ikos pár
trendezvényen hogy így erő
szakoskodj
ál

BOAR 2022.05.05. 16:19:09

@ez a nevem senki: Mi van gyökér, téged sorra fizetnek?
Egy sor hülyeség hány szem krumpli?

Nancsibacsi 2022.05.05. 17:10:44

@BOAR: Ezzel mi a cél? Engem nem győzöl meg arról hogy nincs igazam, a világnak meg bizonyítod hogy egy bunkó vagy. Egy irigy bunkó.

Kivlov 2022.05.05. 17:20:03

Nem unjátok még a focistázást???
Az eredménye április 3-án látható vokt. :D
Aki meg keveset keres, beszéljen a főnökével. Ne egy 3. félre mutogasson.

Emmett Brown 2022.05.05. 19:55:36

@Nancsibacsi: a focisták fizetésével nem az abszolút mérték a gond, pont emiatt teljesen értelmetlen Szoboszlait iderángatni
Nem meglepő módon a probléma az ár-érték arány, amit határozottan súlyosbít, hogy mindezt közpénzből kapják (számomra az olimpiai arany sem jelent sokat így 40 évesen, de az tényleg világszínvonalú teljesítményt jutalmaz, és talán inspirálólag hat a kölkökre)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.05. 21:00:13

@Nancsibacsi: anyádba nem láttál te 400 ezret egyben hülyegyerek!

bontottcsirke 2022.05.05. 21:18:58

@Nancsibacsi: jól van tompika. Tehát akinek nincsenek alkati képességei, az keressen 160 ezret. És mi a fadz kerül egy focistaban 100 millióba? A szotyigépet tulfizetjuk, a tanár meg dögöljön éhen?, micsoda gusztustalan egy ország ez

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.05. 22:03:20

Szóval mindenki menjen el programozónak kőművesnek burkolónak vagy targoncásnak az audiba. Más ebben az országban nem is kell.

a nagy hohohorgász 2022.05.05. 22:48:54

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: várjál várjál, a semmirekellő balliberális politikusok akik semmit nem csinálnak de azért az esküt letették :)))))))))

Almandin 2022.05.05. 23:00:13

160 ezer nettó akkor lenne elég a megélhetésre, ha lenne kiépített állami bérlakásrendszer. 40-50 évvel ezelőtt a városi népesség nagy része ú.n. tanácsi bérlakásban lakott, inkább a falusiak és a gazdagabb városiak éltek saját tulajdonú lakásokban. Ma sajnos egy átlagember nem tud önkormányzati bérlakást szerezni. A lakásbérlés is drága, valamint a hitel és a törlesztés is. Ennyi jövedelemből nem lehet lakást bérelni. Megint létre kellene hozni egy állami vagy önkormányzati bérlakásrendszert. Így a kevesebbet keresők nem tudnak elköltözni a szüleiktől, saját lakásuk csak akkor lesz, ha a felmenőiktől örökölnek (főleg, ha egykék, mert pl. egy másfél szobás panellakást három örökös közt már nagyon nehéz úgy megosztani, hogy abban éljenek együtt). Emiatt sok ember nem tud családot alapítani, ami személyes tragédia is lehet. Különösen, ha a szülőknek elviselhetetlen, zsarnok természete is van.
A fiatalok nem véletlen, hogy nem tudnak okosan pályát választani. 17-18 évesen még a legokosabb fiatalok se képesek teljesen átlátni a felnőtt élet és a családalapítás költségeit. Legtöbbjüknek még munkatapasztalata sincs. Inkább az a baj, hogy sok szakmában az elérhető jövedelem és a lakásszerzés költségei nincsenek arányban. Abban az időben, amikor az átlag tanár vagy irodista aktatologató tanácsi bérlakásban lakott, a jövedelméből egy szerény, de stabil életvitelre futotta. Kapott egy ilyen házaspár egy másfél-kétszobás lakást, amiben fel lehetett nevelni egy-két gyereket. Nem kellett volna a kilencvenes években eladni az önkormányzati lakásállomány nagy részét, mert a magán bérlakáspiacon nem az alsó középosztály fizetéséhez alakítják az árakat. A lakásvásárlás pedig valóban lehetetlen feladat ennyi pénzből.

Almandin 2022.05.05. 23:09:04

@Nancsibacsi: A fiatalok, főleg 18 éves kor alatt azért gondolkodnak így, mert nem nekik kell fizetni a számlákat és előteremteni a pénzt az ételre és egyebekre. Másrészt a szegénységet, főleg a keresztény kulturális hagyományok miatt valami nemes dolognak gondolják. Főleg középosztálybeliek gondolják így. Sokszor összekeverik a szegénységet az alsóközép élettel, amiben azért van lakás, nincs nélkülözés, de dőzsölés se. Aztán sokan későn, csak 25-30 évesen szembesülnek azzal, hogy csapdába kerültek. Akkor már sokan nem tudnak pályát módosítani, mert ahhoz sok pénz kellene.
Amíg a fizetéseket nem igazítják ebben az országban a lakhatási költségekhez, sokan kerülnek ilyen helyzetbe, de rossz lesz az országnak is, mert egy csomó szakmára nem nagyon lehet majd jelentkezőt találni, ami összeomláshoz is vezethet.

élhetetlen 2022.05.05. 23:29:02

@Nancsibacsi: Burkolunk,burkolunk, egy kis dombra lecsücsülünk csüccs. Na, jó, legyen a fele villanyszerelő. Szakma. Eddig tart az eszed. Nem kell neked telefon, mert ha nincs számlázás, aminek a megírásához, karbantartásához kicsit több kell mint egy villanyszerelői tanfolyam, akkor nem lesz szolgáltatás sem. Igazad van, az őskorban is csak szakmunkások voltak, pl. a vadászok. Ja, nem, voltak művészek is, bizonyíték a rengeteg barlangrajz.
Mit ad Szoboszlai az emberiségnek havi 100 millióért? A meccsek rajongóit érdekli, de a többséget nem. És ezek után még leírod, hogy szakmát kell tanulni, és dolgozni. Én csak egyetlen iparosról tudok, aki akár 100 millát keres naponta, de nem azért, mert ő a legjobb gázszerelő mester hazánkban, úgy, hogy elmehetsz a dumáddal….

Almandin 2022.05.05. 23:54:29

@élhetetlen: Az őskorban a szakmunkások és a művészek ugyanazok voltak. Szabadidejükben alkottak, valamint mágikus jelleggel-azt hitték, ha a barlang falára festik a vadat, akkor könnyebb lesz elejteni.
Szakmaválasztás se nagyon volt, mindenki ugyanazt csinálta. A férfiak vadásztak, a nők gyűjtögettek, ha pedig jött az ellenség, katonák lettek.

Ekrü 2022.05.06. 00:16:54

@Almandin:
"Aztán sokan későn, csak 25-30 évesen szembesülnek azzal, hogy csapdába kerültek. Akkor már sokan nem tudnak pályát módosítani, mert ahhoz sok pénz kellene."- A testvérem két gyermek mellett még két diplomát tett le a meglévő egy mellé. Önerőből,tanári fizetésből. Az egyiket 40 a másikat 50+ éves korában és az ok az volt,hogy így többet keresett. Ő szokta mondani,hogy aki tanulni akar az tud is.
Az aki ma Magyarországon 160ezret keres ,annak a végzettsége 8 általános. Esetleg tanulhatott volna valamilyen szakmát. Ami pedig a focistákat illeti, az ő bérüket is a piac,illetve a kereslet-kínálat alakítja ki. Nem csak nálunk,hanem szerte a világban,elég megnézni akár a spanyol focit vagy a németet.

élhetetlen 2022.05.06. 00:25:24

@a nagy hohohorgász: Várjál, várjál. Az a 133 fideszes képviselő, aki nem szavazhat ki, tehát azt a gombot kell megnyomnia, amit parancsba kapott, miért van ott és kap fizetést? Ehhez elég lenne egy, és gombnyomása 133-t ér. A ballib politikusok tenni semmit nem tudnak, mert nem hiszem, hogy tudsz három törvényt mondani a 12 év alatt, ahol figyelembe vették volna a véleményüket, Tiltakozni tudnak, a házelnök meg sz@rrá büntet őket, de legalább megpróbálnak véleményt mondani. Viccnek is rossz vagy.

élhetetlen 2022.05.06. 00:56:43

@Almandin: „Az őskorban a szakmunkások és a művészek ugyanazok voltak”. Ott voltál? Tudod, vagy csak mondtál valamit? Itt van az íróasztalom fölött három bekeretezett barlangrajz, az egyik elmosódottabb, a másik fekete-fehér, de gyönyörű, a harmadik tökéletes. Ha azt mondod, hogy bármelyik vadász szabad idejében képes volt erre, az kb. annyi, mintha azt mondanád, hogy bármelyik szobafestő létre tudta volna hozni a Sixtus kápolnát. NEM IGAZ.

Ekrü 2022.05.06. 07:55:07

@élhetetlen: Miért csak 133? Az ellenzéki politikusok talán nem a pártjuk utasítására nyomogatják azt a gombot? Az elmúlt 12 évben mindig a kormánydöntés ellen szavaztak,még akkor is ,ha az emberek életének jobbá tétele volt napirenden.(Lásd minimál bér emelése,vagy a családoknak járó juttatások.)
Tiltakozni, a véleményüket elmondani pedig lehet kulturáltan is, anélkül ,hogy trágár szavakat ordibálnának,vagy megpróbálnák balkáni színvonalra süllyeszteni a Parlamentet. Akkor talán nem kapnának büntetést.
Még nem telt el sok idő április 3-a óta, amikor is az emberek véleményt mondtak a kormány és az ellenzék munkájáról is. Láthatóan a kormány 133 képviselőjének a "gombnyomogatása" tetszik nekik, míg az ellenzék "gombnyomogatása" nem. Talán inkább ennek az okait kéne keresgélnetek.

Nancsibacsi 2022.05.06. 08:13:26

@Emmett Brown: A sportágakat fölösleges összeméregetni - összeméri őket a piac. Az olimpiai bajnokság szuperül hangzik, de sokkal több olimpiai bajnokunk van, mint mondjuk olyan focistánk akinek volt olyan éve, hogy egy európai topbajnokságban a meccsek felén pályára lépett. Egyszerűen fociban nagyobb a konkurencia, mint akár úszásban - a babszempöckölő olimpiai számokról nem is beszélve.
A magyarországi klubok játékosai ugyanazt a pénzt megkeresnék más bajnokságokban is. A fizetések teljesen piaci alapúak - persze egy holland bajnokság jobban hangzik mint egy török, és így egy holland csapathoz olcsóbban elmegy egy játékos mint egy törökhöz, szóval az tény hogy a magyar bajnokság nincs annyira vonzó mint egy színvonalban hasonló mondjuk svéd vagy akár ciprusi bajnokság. Az más lapra tartozik hogy a kluboknak miből van pénzük. Piaci alapon itt nem lenne egy bajnokságnyi profi sem, nemhogy 3, ahogy most van - viszont ebben az esetben utánpótlás nevelés se igen lenne, akkor válogatott se lenne, amit meg - tetszik vagy sem - igényel a nép. Azon nem lenne felháborodás ha jövőre nem indulna egy magyar se nemzetközi versenyen korcsolyából, de ha ez történne a focival, akkor kitörne a parasztlázadás. Ugyanis a futball az futball - a többi lóf.sz.

Nancsibacsi 2022.05.06. 08:15:37

@bontottcsirke: Nem, az menjen el villanyszerelőnek. Mi kerül egy villanyszerelőn napi 100 ezerbe? Én se keresek annyit. A tanár is megtanulhat villanyt szereli ha kevesli a pénzét, és nem fél a beton véséstől :-)

Nancsibacsi 2022.05.06. 08:26:24

@Almandin: Azért írd le a sztori másik felét is - mindezt miből finanszíroznák? A kommunizmusban sokkal nagyobb volt a fizetések közötti egyenlőség - ennek köszönhetjük pl. azt, hogy a jobb focisták (Puskás) már akkoriban is disszidáltak, és a Real Madridban meg a spanyol válogatottban fejezték be a pályafutásukat. Most hogy ehhez disszidálni se kell, vajon ki maradna itthon úgy, hogy ha egy 5000 fős cég vezérigazgatója maximum négyszeresét kereshetné mint egy kubikos, mondjuk havi 800 nettó, és ez lenne a max? Nem menne el inkább mondjuk Szlovákiába, 20x ennyi havi fizetésért? Mivel sajnos bérlakást anélkül építeni hogy a jól keresőktől elvennénk a pénzüket nem lehetne. Ez máshogy nem jön ki.
Én találkoztam olyan 12 éves gyerekkel, aki amikor megkérdeztem tőle hogy "mi leszel ha nagy leszel" akkor elkezdte magyarázni hogy ez és ez nem lesz mert ez keveset keres, az orvosi képzés drága, de ha sikerül jól szakosodni és magándoki lesz, akkor azt vissza lehet hozni. Viszont ő valószínűleg mégis inkább építész szeretne lenni. 12 évesen. Szóval a gyerekek nem hülyék - ha a szüleik sem azok, és felkészítik őket az életre.

Nancsibacsi 2022.05.06. 08:27:38

@élhetetlen: Szoboszlai piaci alapon kap fizetést, a Red Bull alkalmazottja, annál piacibb cég meg nincs. Bármennyire is fáj a világon nincs semmi - nem csak sport, semmi - ami hétről hétre annyi embert érdekelne, mint a foci.

bontottcsirke 2022.05.06. 08:31:51

@Nancsibacsi: de nem érted bazmeg a pont agyaddal, hogy saját magunk alatt vágjuk a fát azzal, hogy a komplett szociális szférát kiírtjuk? Ki a fasz fog tologatni meg ágytálat cserélni alattad 200 nettóért? Ki a faszom fog katétert cserélni? A villanyszerelő? Egyébként arról meg annyit, hogy 2 éves estin megcsináltam és magam szerelek mindent, de szerinted majd a kolonoszkópiát is el lehet sajátítani estin, vagy kicsit több agy kell hozzá. Nem burkolásból meg szobafestésből áll a világ.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.06. 08:38:28

@Nancsibacsi: na, agymosott barátom, feltalàltad az egymillió futballista országát...
Te, gyáriidióta, ha ennyi focista lenne, akkor a fizetésük ugyanúgy alacsony lenne!

Mellesleg, ugyan áruld már el, mibôl van a klubnak bevétele, hogy fizesse a focistáit? Jegybevételből?
Annyira buta vagy, hogy azt kell hinnem, a NER hűséges katonájaként írogatsz.

Andy73 2022.05.06. 08:45:40

@Kivlov: van amit jól csinál a kormány, de ezt nem. Tény, hogy a magyar bajnokság focistái túl sok pénzt kapnak a nemzetközi szinten siralmas teljesítményukert. És a gond az, hogy nem piaci alapon, hanem a magyar adófizetők pénzéből. Az is tény, hogy közben a magyar közalkalmazottak nagy része éhbérért robotol, még Romániában is többet keresnek hasonló munkakörökben. És persze lehet azzal jönni, hogy nem kötelező közalkalmazottak lenni, de tanárokra és ápolókra szükség van. Ezt mindenki belátja, akinek gyereke vagy unokája van, vagy aki egyszer kórházba kerül, pártállástól függetlenül.

citrix 2022.05.06. 08:48:34

A focisták fizetésével eleve az nincs rendben hogy közpénzből van. Közpénzből élnek mint a császárok miközben a "dolgozók" jövedelme a települések 87%-án nem haladja meg a netto 210.000 fabatkát. A focisták nem dolgoznak hanem a hobbijukkal keresnek eszetlenül sok pénzt miközben még a minimális elvárásokat se teljesítik. Mivel a nemzetvezető hobbija a foci, baromi nagy szerencséjük van. Pártállam, személyi kultusz, állami foci a 210.000-et keresők tartják el a milliókat bezsebelő focistákat.

konrada 2022.05.06. 08:55:33

@Almandin:
Olvasd el a cikk elejét!
A 160 nettó alatti átlagokba - a 43 %-ba - alapvetően olyan kisebb települések tartoznak bele, ahol sosem volt állami bérlakás.
Nagyobb városokban viszont ennyiért egy takarítót, vagy egy lapátost sem kapsz.
(Ettől még egyetértünk, hogy a fizu egyébként úgy átlagosan is kevés, és hogy egy pályakezdőnek - ha szülők nem tudják megtolni - esélye sincs lakást venni a városban, és ott az albérlet úgy elviszi a pénzt, hogy nem nagyon marad még 160 nettó sem, szóval csapdában vannak, mert lehet, hogy jobban járnak, ha otthon maradnak....)

Motorogre 2022.05.06. 09:00:01

@Nancsibacsi: ... tényleg összeméri őket a piac?? Az üres lelátók előtti meccsek költségeit (ideértve a a luftrugók fizetését is) tényleg fedezik a jegy- és közvetítői jogdíj-bevételek?

Ha a foci hazánkban egy kijelölt töltelék a tv-csatornák műsoridejéhez, akkor ezen médiák nyereségessége függvényében lehet megítélni. Látható hogy a tévék a lehető legolcsóbban akarják a műsoridőt "megoldani" .. ennek lehet a foci is egy eszköze. De olcső?

Máshol a hoki, a kosárlabda is közönség-kedvenc, é s nyereséget termel. Ha voltál már USA kosármeccsen, tudod hogy az nem csak 40 perc ... hanem több órás show.

konrada 2022.05.06. 09:04:16

@Andy73:
Lehet.
...de ettől még a példabeli Romániában sem alacsonyabbak a focista fizetések sem.
Ez egy ilyen szakma. Lehet rá irigykedni, de az emberek hülyeségét ki kell szolgálni, mert a foci szelep minden országban (ahol nem az, ott a krikett, az amerikai futball, a baseball...), így túlfizetik őket.
Talán nem véletlen, hogy míg a megye 3-ban rugdalózókra is többen kíváncsiak a falujukban, mint az ország 100 legjobbja között futó ultramaratonistára, és a sporttévék műsoridejének is túlnyomó részét ilyen-olyan humi-mérkőzések adják, nem pedig távolba néző világbajnokság legjobbjainak közvetítése.;)

ez a nevem senki 2022.05.06. 10:15:39

pia
ci alapon Viktor le
hetne sztarfutból ista de a
haza érd
ekébben aprópénzért vezeti a hont

Kivlov 2022.05.06. 10:16:15

@Andy73:
Ebben az országban piaci alapon a sportok 99%-a eltűnne.
Főleg a "sikersportágaink:" kajak-kenu, öttusa, vívás stb. Ide vagy pénzt tol az Állam, vagy nem lesznek.

Ez olyan, mint az útépítés. Csak közpénzből megy, magánból sose tolná bele senki a szükséges összegeket.

Almandin 2022.05.06. 12:25:19

@Nancsibacsi: Valóban, az anyagiasabb családokban más értékrendet tanítanak a gyereknek, ott már a kisebb kamasz is arra törekszik, hogy majd sokat keressen. De ha olyan a család, hogy szinte bűnnek tartják a gazdagodási vágyat és arra biztatják a gyereket, hogy ne válasszon pénzes szakmát-ilyen is van, főleg vallásos körökben-akkor lehet, hogy rosszul választ majd. Jó eséllyel szegényebb lesz, mint a szülei, mivel ezt főleg középosztálybeli körökben hangoztatják. A valóban szegények többsége ki akar törni a helyzetéből és nem biztatja a gyerekét nyomorgásra, csak ez aztán sokszor nem sikerül.

BOAR 2022.05.06. 14:28:38

@Nancsibacsi:" A sportágakat fölösleges összeméregetni - összeméri őket a piac."
A büdös kurva anyádat méri össze a piac a többi repedtsarkúval a hatos mellett a kamionparkolóban.
Ha a magyar focistáknak piaci alapon kellene megélni, az aluljáróban kéregetnének bazdmeg.
Pont ez a baj, hogy az állami beavatkozás miatt nem kényszerülnek a piaci viszonyoknak megfelelni-vagyis rendesen játszani.

Nancsibacsi 2022.05.06. 15:52:55

@bontottcsirke: Ha lesz rá igény, majd kapnak több pénzt. Amíg dolgoznak ennyiért is, addig miért kapnának többet? Aldiban is akkor emeltek a pénztárosoknak nagyot, amikor kevés volt belőlük. Ez a világ a kereslet-kínálat elvén működik, nem a megváltás elvén. A magas bért ki kell érdemelni, nem követelni kell.

Nancsibacsi 2022.05.06. 15:55:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ezt a mi volna ha ez meg az volna dolgot felejtsük már el az érvelésben. Akarsz sokat keresni? Legyél NB1-es focista. Te bazmeg, ne a másik 999999 - te legyél NB1-es focista, és nem lesz több gondod az életben. Ha külföldi topcsapatban leszel focista, akkor az unokáidnak se. Ne foglalkozz azzal, hogy "mi van ha 1 millió focista lesz" - majd akkor foglalkozz vele, ha tényleg annyi lesz. Ezzel pont elég lesz akkor foglalkoznod, ha hozod a szintidőket az első edzésen, sőt még túl is éled.

Nancsibacsi 2022.05.06. 16:02:48

@citrix: A focisták annyit keresnek amennyit a VILÁGPIACON megér a teljesítményük. Egy ilyen teljesítményért nagyjából ennyit fizetnek Ausztriában, Hollandiában, vagy Bulgáriában is. Ezek amik itt vannak Magyarországon max 1-2-3 millió eur értékű játékosok, amely ökölszabályként annyit tesz hogy 1-2-3 millió eur-t keresnek meg 5 év alatt, szóval maximum 200MFt/év. Ez nem sok - ez egy ilyen szintű focista reális fizetése. Ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy ha darabszámra nézzük a településeket - mert hát a települések kapnak fizetést, nem az emberek, hogy lélekszámra nézzük - akkor hány településen keresnek 200 ezret. A 210ezret keresők senkit se tartanak el, mert ha van 2 gyerekük akkor már nem fizetnek egy fillér adót se. A TB kassza meg évről évről hiányos, szóval ők gyakorlatilag ingyen kapnak minden állami juttatást.

Nancsibacsi 2022.05.06. 16:08:06

@konrada: Már bocs de miért is kellene önálló albérlet egy pályakezdőnek? Ha egyedül él, akkor elég neki egy szoba, 50-60ezerért. Ha van már valakije, akkor meg minimum 420ezerrel számoljunk már, és úgy már nem olyan gáz egy önálló albérlet rezsivel mondjuk 130-150ezerért.
A realitás az, hogy sose volt olyan könnyű egy pályakezdőnek mint most. amikor én Bp-re költöztem köztisztviselőként 65ezret kerestem, 30ezer volt EGY SZOBA - nem önálló lakás. Többek között azért, mert akkor pl. a 25 év alattiak is fizettek adót - most viszont nem. Akkor nem volt CSOK meg babaváró hitel, meg hasonlók.

Nancsibacsi 2022.05.06. 16:14:57

@Motorogre: A helyszíni néző annyira nem számít, hogy pl. Magyarországon már meg se nagyon akarják oldani a kevés helyszíni néző problémáját. Ha megnézed mondjuk Spanyolországot a jegyárbevétel-stadion fenntartás költsége a teljes bevétel 10 százaléka legfeljebb.
Műsoridőben a sportnál drágább nem nagyon van - meg is ver bármit egy-egy fontosabb sportközvetítés.
Az USA nem nagyon érdekel - ott eleve elég beteg rendszer van, ugyanolyan határ f.s mint amit a forma1-be is beleerőltettek (draft rendszer, fizetési sapka, stb)

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.06. 16:43:07

@Nancsibacsi: ha az országról beszélsz, akkor nem mondhatod, hogy legyél focista. A fidesz egy egész ország kormányát adja. Az összes lakosnak oldja meg az életét.
Én nem leszek focista, van jobb dolgom is, de te se leszel értelmes ember, soha.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.06. 16:46:29

@Almandin: téves. A nők nem vadásztak, gyűjtögettek. A varázsló sem vadászott, viszont rajzolt. A rajzokat nem az önképzőkörben, szabadidejükben csinálták, az a varázslat szerves része volt.
Az öregek, gyerekek sem mentek vadászni, viszont gyártottak fegyvert.
süti beállítások módosítása