Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Dán dög

2021. február 24. - The milkman

Statiszta "karrierem" egyik legnagyobb kihívása elé nézek: a méltán népszerű Last Kingdom című sorozat forgatásán vehetek részt. Azt is elárulom, hogy milyen fajsúlyos, drámai szereppel kínált meg - minden bizonnyal hosszú tépelődés után - a rendező: dán harcos leszek . Az ám ! Ebben a szerepben nekem csak két dolog idegen. 1. Nem vagyok  harcos típus...Az erőszakot kifejezetten nem kedvelem, pedig jelezték előre, hogy "gyilkolni is kell majd". -  Őőöö, nem lehetne inkább gyorsan meghalni, elesni valahol egy jó kis hazai buzogánycsapástól ?!  - kérdeztem vissza. -  Az jobban megy... - Lesz olyan is...- nyugtattak meg. - Hú, de jó... 2. Nem vagyok dán.  A dánok ugyanis - állítólag - a legboldogabb nemzet a világon. Jómódban élnek (én nem), aktív közösségi életet élnek lakóhelyeiken (én nem) és kevesebbet dolgoznak, mint európai embertársaik. (én 48 órát teljesítek hetente). No de elég a nyavalygásból. Kell a szerep, vagy nem ?! Igen ! Akkor tessék felkészülni, művész úr ! A harcos vonalat erősítendő  elhatároztam, hogy belekötök emberekbe az utcán. Nem gondoltam, hogy ilyen nehéz...Először is mindenki rohan, fel sem néznek a polgárok a gondjaikból. Aztán a maszk is akadályoz egy-egy célzott beszólás indításában, csak úgy meg nem üthetek le valakit jártában-keltében. Hiszen dán vagyok... Boldog, közösségi életet élő, kiegyensúlyozott ember.

Nincs itt valami diszkrepancia ?  Rövid töprengés után rájöttem a megoldásra: a dánoknak is idő kellett, amíg a hygge életérzést elérték. Azok a dán polgárok, akik 950 környékén Británnia szigetére hajóztak, nem turisták voltak ! Micsoda felismerés ! De bizonyára ott érlelődött meg bennük a gondolat : " Mindenhol jó, de legjobb otthon.." És ennek szellemében törtek-zúztak, öltek-haltak. A hyyge kínos, "hű de kínos lett" volna beszélni róla...

No, minek után ezt tisztáztam magammal, készen állok a szerepre. Undorító dán harcos leszek. Öldöklés után sem ülök le a forró teám mellé, és pláne nem fogok karitatív dolgokat művelni a forgatás helyszínén. Nem !

Dán dög leszek. Őszintén szólva, egy átlag magyar ember simán "hozza" ezt a szerepet.

Felvétel indul ! Csapó !

mm

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr7316437678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása