Olvasom, hogy a magyar energiaital-gyártó cég jeles képviselője "beszólt" egy nagyot egy amerikai multinak. Nem mellesleg a világ egyik legértékesebb márkanevével rendelkező vállalkozásnak. Nade,mit akarunk mi , magyarok? 1. Több tiszteletet ! Hja, ha egyszer ez az alap.(Mr. Biden már megtanulta...) 2. Azt, hogy az amik ne kérkedjenek a zöld politikájukkal, hiszen emberek millióit veszik rá arra, hogy műanyag palackból nyomják magukba a cukros üdítőitalokat. A magyar fél pedig kedélyesen magasztalja a cukros vízből, koffeinből és ízszirupból álló, rendkívül egészséges termékét, mert ez a máj és gyomorgyilkos nedű, alumínium palackban várja, hogy felpattintsák. És fogyasszák. Főként fiatalok. És ez így teljesen rendben van.
What a hell are you talking about ?
Ez a kiszólás( vagy beszólás) olyan, mintha Pablo Escobar azzal népszerűsítette volna a kokaint, hogy "a kedvező csomagolás miatt, kevésbé környezetszennyező, mint az aszpirin. Kérdezze meg drogdílerét, környezetvédőjét."
Én tényleg örülök annak, hogy nem csak önbizalomtól - és pénztől - duzzadó politikusaink vannak, hanem sikeres vállalkozóink is. (Bár ez a két "embertípus" kéz a kézben jár-kel-jachtozik kicsinyke kis hazánkban.)
Azonban túl sok magyar vállalkozást láttam bedőlni és eltűnni - főként a kereskedelem területén - ahhoz, hogy lekezelően tudjak beszélni a multinacionális cégek erejéről. Tudásáról. Hatékonyságáról. Az anyaországból származó innovációkról és támogatásokról.
A magyar cégeknek nagy utat kell még megtenniük, hogy a nemzetközi cégek nyomába tudjanak érni.
Ehhez az kell, hogy jó úton induljanak el. A "Highway to Hell" - véleményem szerint - rossz irány.
Mm