Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Én vagyok az...

2020. április 16. - The milkman

... aki nem jó. Ha kora reggel egy ilyen szövegbe fut bele az ember, a szuicid hajlamok  megerősödhetnek benne. Pedig nem. Éppen nem. A Csík Zenekar gyönyörű dalát hallgatva, rajtam hamar végigfutott a gondolat: vajon hányszor hallottam életemben már magamról: - Khm.Tamáskám, nem vagy elég jó. Oké. A sport világában nőttem fel, ott tudvalevő, hogy győztesen és vesztesek vannak. És a focicsapatba se kerülhet be több ember, mint 10 játékos. És 1 kapus.Hmm.  A karrierem a kereskedelemben folytatódott. Versenyszféra. Ez is. Minden mérhető, ráadásul a multi világban (majdnem) minden mindennel összehasonlítható, rangsorolható. Itt is vannak győztesek és - én ezt tapasztaltam - nagyon sok a vesztes. Nagyon sok esetben nekem is ki kellett mondanom az ítéletet: "XY  nem jó. Nem alkalmas arra, hogy ezt a feladatot ellássa. Megválunk tőle." Aztán rám is kimondták ugyanezt: Tamás, nem jó,

"Én vagyok az aki, nem jó, Fellegajtó nyitogató ..." Ezzel az ítélettel is lehet továbbélni, hiszen az életnek sok olyan területe van, ahol még jó lehetsz. Csak le kell szedned magadról ezt a bélyeget. Ezt a Nem jó bélyeget . Nem könnyű. Sokan benne ragadnak az önsajnálatba és bizonygatják, hogy "hááát , rám ezt már kimondták, én ettől fogva...ójjaj és ühüm-bühüm és a szemét cég és annak a vezetője...(aki sok esetben én voltam) tönkretette az életemet, satöbbi, satöbbi."

Tapasztalatom szerint úgy lehet továbblépni ilyen "Nem jó helyzeteken", ha jó vagy - elsősorban magadhoz (!) és a hozzád közelállókhoz. Sok apró gesztussal. nem zabálod tele magad,jó könyveket olvasol, jó zenét hallgatsz,  odafigyelsz a másikra és... és elmondod azoknak, akiket - talán - megbántottál: - Ne haragudj. Biztosan fájt neked. De emiatt nem érzem magam rossz embernek. S Te sem vagy rossz. Jó vagy.

Valami ilyesmi. És az sem baj, ha elénekeljük (eltáncoljuk) a Csík zenekar zárósorait:

"De bolond volnék, Ha búsulnék, ha a búnak teret adnék,

Én a búnak utat adok, magam pedig  vígan járok..."

Csík János ! Köszönöm. Mm

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr7615616482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása