Tej-chi

The Milkman

The Milkman

Szerencsétlen vagyok...

2019. október 16. - The milkman

Igen, ez a mondat csúszott ki a számon, amikor... amikor kisfiam többszöri kérésnek eleget téve, megpróbáltam letölteni egy számítógépes szimulációs játékot. Igen, benne, a 6 éves kisemberben fogalmazódott meg az igény, mert "valahol látta" a játék reklámját. ÓRIÁSI ! S mivel Vekerdy tanár úr azt tanította, hogy a gyerek lássa a szülőn, ha mérges... hát én nem fukarkodtam a jelzőkkel sem, miközben a játék kísérő programját igyekeztem letölteni, úgy hogy már előre ki is fizettem... Aztán... Siker! Siker !? Ha visszagondolok, közel két órán keresztül viaskodtam a technikával és még pénzbe is került a dolog. S a gyermekem valóban játszott vele egy órácskát... De hamarosan jön a következő reklám, valahol, és az igény újra megjelenik. A fogyasztásnak "pörögni" kell. Ehhez meg kell győzni az embereket, hogy valami újra/másra van szükségük. (mohó sapiens) "Mert megérdemled" - szól a reklámszlogen. Elborzadva nézem a budapesti belváros szépen felújított házain a hatalmas reklám molinókat. Az épület szépsége  másodlagos, fontosabb az üzenet a hibátlan fogsorú hölgyektől. "Ha ezt beveszed, szebb/jobb/ karcsúbb leszel !"

És sokan megveszik. És beveszik.Mert megérdemlik.A reklám és a fogyasztás pedig pörög tovább: pontgyűjtés, hűségkártyák, kuponok, kóstoltatás, display-erdők, szórólapok, ajándék termékek, stb.

De mit moralizálok, amikor én is ráharaptam a "gyerekcsalira". Ha a gyerek kér valamit...De nekem adott is valamit: Amikor ma reggel újra bekapcsoltam a számítógépet, újra morogni kezdtem: - Na, remélem ,  nem veszett el a játékunk...- Nem kell aggódni apa ! - feleli a hat évesek buddha-bölcsességével és édes-álmos szemekkel a kisfiam. Majd hanyagul odaveti: - És különben, nem vagy szerencsétlen.

Hát tényleg szerencsés vagyok, hogy egy ilyen kis krapek apukája lehetek. Én két órát bajmolódtam egy letöltéssel, ő pedig egy mondattal feltöltött.Egy élő boldogság kapszula. Na ezt tuti, hogy beveszem.

Mm

A bejegyzés trackback címe:

https://saratov.blog.hu/api/trackback/id/tr8915225380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása